לי באלאן חרש את צפון ספרד במסע חידות, וכל מה שקיבלנו זה את הסקירה הזו שלו:
לאורך הרבה שנים שיחקתי הרבה (מאוד) חדרי בריחה דיגיטליים במחשב, ותמיד קיוויתי שיום אחד הקונספט יהפוך להיות אמיתי, והתחביב הגיקי הזה יגיע למציאות. הגיעה שנת 2015, ושיחקתי בחדר הבריחה הפיזי הראשון שלי – והתאהבתי בתחום. מאז הספקתי לשחק במעל 600 חדרי בריחה, להתחיל עסק של כתיבת חדרי בריחה לחברות וארגונים, ובגדול להתאהב בכל דבר חידתי שהוא. אבל תמיד קיוויתי למשהו גדול יותר. הרפתקה חידתית עצומה, משחק גדול שיוצא מגבולות 60 הדקות בחדר סגור. ואז הגיעו Wacky Wheels, והביאו איתם את המשחק הטוב ביותר ששיחקתי בחיי, ואלוהים אדירים אני לא רואה איך משהו אי פעם יעקוף אותו.
במשפט מתומצת אחד: דמיינו חדר בריחה פוגש את המירוץ למיליון פוגש חפש את המטמון פוגש את הנופים היפים ביותר שאי פעם ראיתם פוגש תחרות פוגש אדרנלין פוגש אנשים מדהימים מכל העולם פוגש קונספירציה עצומה פוגש road trip – וקיבלתם את המשחק.
חשוב לי להבהיר לפני שאנחנו יוצאים לדרך – אין לי פה אף אינטרס/תשלום/חסות/כל דבר אחר. המשחק הזה הוא אחד הדברים הכי טובים שאי פעם קרו לי, ואני כל כך רוצה שכמה שיותר אנשים חובבי חידות והרפתקאות יזכו לחוות אותו.
ההתחלה
כשנרשמנו למשחק לא ידענו הרבה דברים. למעשה ידענו רק 3 דברים. ידענו שהוא נמשך שלושה ימים, שהוא בצפון ספרד, ושאנחנו צריכים להגיע עם רכב.
לקראת המשחק קיבלנו גם את נקודת הסיום של כל יום, כדי שנוכל להתארגן על מקומות לינה (במקרה שלנו מצאנו את עצמנו בגלאמפינג, במלון עם נוף מדהים, ובהוסטל מפוקפק להחריד). וככה, לפני שבועיים, המשחק יצא לדרך.
הגענו לבילבאו שבצפון ספרד בשעה מסויימת, והבנו את הסיטואציה המדאיגה – קבוצות של אנשים נעלמו בכל רחבי צפון ספרד, ואנחנו צריכים לצאת למסע כדי לחקור מה קרה להם!
יותר מזה – אישה מסתורית הביאה לשוטרים קופסא שחורה, שלטענתה תחשוף סודות על ההיעלמויות שקרו בעבר, בהווה, וגם בעתיד.
קיבלנו את דו"חות המשטרה על ההיעלמויות, חפצים שהנעלמים השאירו אחריהם, ואת הקופסא השחורה – והמשחק יצא לדרך.
אז מה למען השם הלך במשחק הזה?
אני מאוד מקווה שהיוצרים יריצו עוד מקצה של המשחק, אז אני לא אספיילר, אבל בגדול מאוד – בכל יום מחדש נפתחה לנו רשימת חידות חדשה באתר, ומצאנו את עצמנו נוסעים מאות קילומטרים ביום ברחבי צפון ספרד, כדי לפתור חידות, למצוא חפצים, ולהתקרב עוד קצת אל פתרון התעלומה.
בכל בוקר פגשנו את מנהלי המשחק, שנתנו לנו עדכונים וחפצים חדשים, ושלחו אותנו לדרכנו (כל קבוצה יכלה להגיע אל נקודת ההזנקה של כל יום בשעה לבחירתה בין 8 ל-10 בבוקר, מה שוידא שלא היה עומס קבוצות מוגזם מדי באף רגע).
זה מוביל לאחת הנקודות החזקות בטירוף של המשחק – הלוקיישנים. לאורך שלושה ימים ביקרנו בכמה מהמקומות היפים ביותר שביקרתי בהם בחיי. ראינו אגמים, נמלים, כנסיות, עיירות קטנות, מנהרה חשוכה ומסתורית על הר, אגם ששרוי בערפל דרמטי, ועוד כל כך הרבה מקומות מטורפים, שגרמו לי להתאהב לחלוטין בצפון ספרד.
לאורך המשחק פתרנו עשרות על גבי עשרות חידות, כשלכל אחת מהן היה קשר כזה או אחר לעלילה המתפתחת. כשנרשמנו למשחק קצת חששנו שהנסיעות הארוכות בין העיירות תהיינה זמן מת, אבל זה ממש לא היה המצב – להיפך, בכל רגע נתון הייתה לנו חידה/תעלומה כזו או אחרת לפתור. מה שכן, במשחק לא היינו רק מכונסים בתוך הקבוצה שלנו – הוא גם דרש מאיתנו משא ומתן עם קבוצות אחרות, תקשורת מולן, ויצירת אסטרטגיות מורכבות כדי להתמודד עם התחרות. מה שמאוד עזר לזה, זו העובדה שכל הקבוצות היו אנשים נהדרים וחובבי חידות מכל רחבי אירופה.
כל ערב הסתיים באיזשהו בר, שבו קשקשנו עם אנשים על המשחק (בלי לספיילר אחד לשני), על חידות, על משחקים, ועוד ועוד ועוד.
אז, זו תחרות? כל מה שחשוב זה לנצח?
זו אכן תחרות, אבל הנצחון הוא לא מה שחשוב! המשחק לא מבוסס זמן, אלא ניקוד, מה שמאפשר לכל קבוצה לשחק בקצב שלה. יותר מזה, כמה קבוצות לא שיחקו בכלל בשביל התחרות, אלא לחלוטין כדי לראות כמה שיותר נופים, ולפתור דברים ברוגע, גם על חשבון כמה חידות/נקודות. במקרה של הקבוצה שלנו, באנו במוד מאוד תחרותי, כך שויתרנו לפחות על מקום אחד עם נוף מהמם בשביל לבצע איזשהו מהלך (שבסופו של דבר הוביל לנצחון שלנו בקרב מאוד צמוד, אבל להסביר את מה שהלך שם דורש לספיילר את כל המשחק לחלוטין).
אז, ממש כל קבוצה בפני עצמה.
כמה אנשים צריכים להיות בקבוצה? יש כמות אופטימלית?
כל קבוצה הייתה בגדול 2-4 שחקנים (יותר מזה והאוטו יהיה מאוד דחוס). אנחנו היינו שלושה, וזה עבד לנו מצויין – בגלל שיש הרבה מה לפתור בנסיעות, להיות זוג זה כנראה מורכב יותר. אבל מצד שני כן היו המון זוגות והלך להם מעולה, אז אין מניעה!
מה המארגנים של המשחק מספקים?
המשחק עצמו. הסיפור המתפתח, האתר, התכנון, וכמות אבסורדית של דפים, חידות, וחפצים מסוגים שונים. אנחנו צריכים לדאוג לרכב, אוכל, וכו׳. המארגנים כן נתנו המלצות איפה לישון בסוף כל יום, והמשחק מלא בעיירות/כפרים/ערים עם מקומות לאכול בהם, כך שלא הייתה בעיה בכלל.
אז איך נרשמים למשחק?
זה הקאץ' – נכון לכרגע, המארגנים הודיעו שלא יהיו מקצים נוספים. אם המשחק מעניין אתכם, אני כן ממליץ לכם בחום להירשם לרשימת הדיוור באתר שלהם – אולי זה יגרום למשהו להשתנות!
ו.. בגדול זהו! המשחק הזה הוא לא פחות ממדהים. חוויה מטורפת, מגבשת, מלהיבה, מותחת, מלאת אסטרטגיה ומהלכים מוגזמים, חידות טובות, אנשים נהדרים, מארגנים גאונים, והנופים היפים ביותר שראיתי בחיי.
אם יש לכם שאלות על המשחק/החוויה, בבקשה תרגישו בנוח לשלוח לי הודעה. אני תמיד שמח לחפור יותר מדי על דברים שמשמחים אותי – אז ראו הוזהרתם!
לי באלאן הוא כותב, יועץ ומפתח חדרי בריחה ומשחקי חשיבה, והוא היוצר-שותף ומפיק של ספר החידות הבינלאומי הראשון שנכתב במשותף עם עוד 11 חברות מובילות בתחום חדרי הבריחה מ-4 מדינות שונות. אפשר לקרוא עוד על לי כאן.